Prekių katalogas

Variklio alyvos klasifikacijos

  • Variklio alyvos klasifikacijos

    Šiame straipsnije rasite naudingos informacijos kuri padės Jums piltis tą alyvą kuri tinka Jūsų automobiliui.

    Kokios būna alyvos klasifikacijos?
    Siekiant supaprastinti alyvos pasirinkimo tam tikro tipo varikliams procedūrą pagal reikalaujamas charakteristikas ir jam paskirtas užduotis, buvo sukurta nemažai tarptautinių standartų. Pasaulio naftos gamintojai naudoja šias visuotinai pripažintas klasifikacijas: SAE; API; ACEA; ILSAC. Kiekvienas iš alyvų ženklinimo tipų turi savo istoriją ir rinkos dalį, kurios reikšmės dekodavimas leidžia orientuotis pasirenkant reikiamą tepimo skystį. Iš esmės mes naudojame du klasifikavimo tipus - API ir ACEA. Priklausomai nuo variklio tipo yra dvi pagrindinės variklių klasės: benzininiai ir dyzeliniai, nors yra ir universali alyva. Numatytas naudojimas visada nurodomas etiketėje. Bet kokią variklio alyvą sudaro pagrindinė kompozicija (mineralinė alyva), kuri yra jos pagrindas, ir tam tikri priedai. Tepimo skysčio pagrindas yra naftos frakcijos, gaunamos perdirbant aliejų arba dirbtinai. Todėl pagal cheminę sudėtį jie skirstomi į: sintetinę, pusiau sintetinę ir mineralinę. Ant indo, kartu su kitais ženklais, visada nurodoma cheminė medžiaga.
    Kokia informacija galima rasti etiketėje?


    Kas gali būti etiketėje: SAE klampos laipsnis, API ir ACEA specifikacijos, automobilių gamintojų patvirtinimai, brūkšninis kodas, partijos numeris ir pagaminimo data, pseudoženklinimas (nėra visuotinai pripažintas standartinis ženklinimas, tačiau naudojamas kaip rinkodaros triukas, pavyzdžiui, fully syntetic, HC, pridedant išmaniųjų molekulių ir kt.), specialios variklių alyvų kategorijos.

    Ką reiškia alyvos klasifikacija SAE?

    SAE variklio alyvos ženklinimas:
    Svarbiausia charakteristika, nurodoma žymėjime ant bakelio, yra SAE klampos indeksas - tarptautinis standartas, nurodantis alyvų klampumą esant pliuso ir minuso temperatūrai (ribinė vertė). Pagal SAE standartą alyvos nurodomos XW-Y formatu, kur X ir Y yra kai kurie skaičiai. Pirmasis skaičius yra minimalios temperatūros, kai alyva lengvai pumpuojama tepimo kanalais, o variklis prasisuka be vargo. Raidė W reiškia anglišką žodį Winter - žiema.
    Rodiklis 0W 5W 10W 15W 20W 25W
    Variklio prasukimas -300C -250C -200C -150C -100C -50C
    Alyvos prapumpavimas -400C -350C -300C -250C -200C -150C

    Antrasis skaičius paprastai reiškia mažiausią ir didžiausią temperatūros alyvos klampumo ribą, kai ji kaitinama iki darbinės temperatūros (+ 100 ... + 150 ° С). Kuo didesnis skaičius, tuo tirštesnė ji tampa kaitinant, ir atvirkščiai.
    5W-30 Nuo minus 250C iki plius 200C
    5W-40 Nuo minus 250C iki plius 350C
    10W-30 Nuo minus 200C iki plius 300C
    10W-40 Nuo minus 200C iki plius 350C
    15W-30 Nuo minus 150C iki plius 350C
    15W-40 Nuo minus 150C iki plius 450C
    20W-40 Nuo minus 100C iki plius 450C
    20W-50 Nuo minus 100C iki plius 450C ir aukščiau
    SAE30 Nuo 00C iki plius 450C

    Todėl, priklausomai nuo klampumo, alyva būtinai skirstoma į tris tipus:
    Žieminę alyvą, jos yra skystesnės ir užtikrina variklio darbą šalčio sezono metu. Nurodantis tokios alyvos SAE indeksas, bus raidė „W“ (pavyzdžiui, 0W, 5W, 10W, 15W ir kt.). Norint suprasti ribinę vertę, reikia atimti skaičių 35. Karštu oru tokia alyva nesugeba suformuoti tepalinės plėvelės ir išlaikyti reikiamą slėgį alyvos sistemoje dėl to, kad esant aukštai temperatūrai jos takumas yra per didelis.
    Vasarinė alyva naudojami, kai vidutinė paros temperatūra yra ne žemesnė kaip 0 ° C, nes jo kinematinė klampa yra pakankamai didelė, kad karštu oru skystumas neviršytų reikiamos vertės gerai tepant variklio dalis. Esant žemesnei temperatūrai, neįmanoma užvesti tokio didelio klampumo variklio. Vasaros markių alyvos žymimos skaitmenine verte be raidžių (pavyzdžiui: 20, 30, 40 ir kt.; Kuo didesnis skaičius, tuo didesnė klampa). Kompozicijos tankis matuojamas centistoke 100 laipsnių pagal Celsijų (pavyzdžiui, 20 vertė rodo 8–9 centistokų ribinį tankį esant 100 ° C variklio temperatūrai).
    Visa sezoninės alyvos yra populiariausios, nes jos gali veikti tiek minusinėje, tiek pliusinėje temperatūroje, kurios ribinė vertė nurodoma dekoduojant SAE indikatorių. Šis aliejus turi dvigubą žymėjimą (pavyzdys: SAE 15W-40).
    Klampos charakteristikos yra pats pirmas ir svarbus variklių alyvų klasifikavimo ir ženklinimo elementas, tačiau ne vienintelis - nėra teisinga rinktis alyvą pagal klampumą. Visada būtina pasirinkti tinkamą alyvos savybių ir eksploatavimo sąlygų santykį.
    Be klampumo, kiekviena alyva turi skirtingą eksploatacinių savybių rinkinį (ploviklio, antioksidacinių savybių, anti dilimines, cheminėmis dalimis neleidžiančiomis formuotis įvairioms nuosėdoms, ėsdinimo ir kitų). Jie leidžia nustatyti galimą jų pritaikymo sritį.

    Kaip iššifruoti alyvos markiravimas pagal API sistemą?
    Pagal API klasifikaciją pagrindiniai rodikliai yra šie: variklio tipas, variklio darbo režimas, alyvos našumas, naudojimo sąlygos ir pagaminimo metai. Standartas numato alyvų skirstymą į dvi kategorijas:
    • „S“ kategorija - skirta benzininiams varikliams;
    • „C“ kategorija - nurodo dyzelinių transporto priemonių paskirtį.
    Kaip jau išsiaiškinome, API žymėjimas gali prasidėti raide S arba C, kuri pasakys apie variklio tipą, kurį galite užpildyti, ir kita alyvos klasės žymėjimo raide, nurodančia našumo lygį. Pagal šią klasifikaciją variklio alyvų žymėjimas dekoduojamas taip:
    • santrumpa EC, kuri yra iškart po API, žymi energiją taupančias alyvas;
    • Romėniški skaitmenys po šios santrumpos rodo degalų taupymo lygį;
    • raidė S (service) žymi alyvos naudojimą benzininiams varikliams;
    • raidė C (commercial) žymi dyzelinių variklių alyvas;
    • po vienos iš šių raidžių seka eksploatacinių savybių lygis, nurodytas raidėmis nuo A (žemiausias lygis) iki N ir toliau (kuo aukštesnė abėcėlės tvarka raidė nurodyta, tuo aukštesnė alyvos klasė);
    • universali alyva turi abiejų kategorijų raides per įstrižą liniją (pavyzdžiui: API SL / CF);
    • Dyzelinių variklių API žymėjimas skirstomas į dvitakčius (numeris 2 gale) ir į 4 taktus (numeris 4).
    Šiuo metu „S“ kategoriją sudaro 12 variklių alyvų klasių, kai kurios iš jų jau yra pasenusios, todėl pateiksime tik pačias aktualiausias:
    Įvedimo metai 1980 1989 1994 1997 2001 2004 2010
    API žymėjimas benzininiams varik-liams SF SG SH SJ SL SM SN

    „C“ kategoriją šiuo metu sudaro 14 klasių, kurių pusė taip pat netaikoma, o dabar galite rasti šiuos ženklus:
    Įvedimo metai 1983 1990 1994 1998 2004 2010
    API žymėjimas dyzeliniams varik-liams CE CF-4 CF, CF-2, CG-4 CH-4 CI-4 CJ-4

    Ką reiškia ACEA variklio alyvos klasifikacija?
    ACEA klasifikaciją sukūrė Europos automobilių gamintojų asociacija. Tai nurodo variklio alyvos eksploatacines savybes, paskirtį ir kategoriją. ACEA klasės taip pat skirstomos į dyzeliną ir benziną.
    Naujausiame standarto leidime alyvas galima suskirstyti į 3 kategorijas ir 12 klasių:
    • A / B - lengvųjų automobilių, furgonų, mikroautobusų benzininiai ir dyzeliniai varikliai (A1 / B1-12, A3 / B3-12, A3 / B4-12, A5 / B5-12);
    • C - benzininiai ir dyzeliniai varikliai su išmetamųjų dujų katalizatoriumi (C1-12, C2-12, C3-12, C4-12);
    • E - dyzeliniai varikliai sunkvežimiams (E4-12, E6-12, E7-12, E9-12).

    Susidūrėte su ILSAC variklių alyvų klasifikacija ir nežinote ką ji reiškia?
    ILSAC yra bendras Japonijos ir Amerikos išradimas, Tarptautinis motorinių alyvų standartizavimo ir aprobavimo komitetas išleido penkis variklinių alyvų standartus: ILSAC GF-1, ILSAC GF-2, ILSAC GF-3, ILSAC GF-4 ir ILSAC GF -5. Jie yra visiškai panašūs į API klases, vienintelis skirtumas yra tas, kad ILSAC klasifikaciją atitinkantys aliejai taupo energiją ir yra naudojami visą sezoną. Ši klasifikacija geriausiai tinka japoniškiems automobiliams. ILSAC kategorijų atitikimas API:
    GF-1 (pasenęs) - alyvos kokybės reikalavimai yra panašūs į API SH kategoriją; pagal klampumą SAE 0W-XX, 5W-XX, 10W-XX, kur XX-30, 40, 50,60.
    GF-2 - atitinka API SJ alyvos kokybės reikalavimus ir SAE 0W-20, 5W-20 klampumą.
    GF-3 yra API SL kategorijos analogas ir įsigaliojo nuo 2001 m.
    ILSAC GF-4 ir GF-5 yra atitinkamai SM ir SN analogai.
    Be to, pagal japoniškų automobilių su turbokompresoriniais dyzeliniais varikliais ISLAC standartą JASO DX-1 klasė naudojama atskirai. Šis automobilių tepalų žymėjimas suteikia modernių automobilių variklius su aukštais aplinkos parametrais ir įmontuotomis turbinomis.
    Ką parodo automobiliu gamintoju skaičiai kurie nurodyti alyvos specifikacijų vietoje?
    API ir ACEA klasifikacijos suformuluoja minimalius pagrindinius reikalavimus, dėl kurių susitaria alyvos ir priedų gamintojai bei transporto priemonių gamintojai. Kadangi skirtingų markių variklių konstrukcijos skiriasi viena nuo kitos, jose esančios alyvos veikimo sąlygos nėra visiškai vienodos. Keli pagrindiniai variklių gamintojai sukūrė savo variklių alyvų klasifikavimo sistemą, vadinamą tolerancija, kuri papildo ACEA klasifikavimo sistemą su savo bandymų varikliais ir lauko bandymais. Tokie variklių gamintojai kaip „VW“, „Mercedes-Benz“, „Ford“, „Renault“, BMW, GM, „Porsche“ ir „Fiat“ dažniausiai naudojasi savo patvirtinimais rinkdamiesi variklio alyvą. Automobilio naudojimo instrukcijoje turi būti nurodytos specifikacijos, o jų numeriai tepami ant alyvos pakuotės, šalia jo eksploatacinių savybių klasės žymėjimo.
    Apsvarstykite ir iššifruokite populiariausias ir dažniausiai naudojamas tolerancijas, nurodytas ant skardinių su variklio alyvomis žymėjimo.
    VAG patvirtinimai lengviesiems automobiliams.
    VW 500.00 yra energiją taupanti variklio alyva (SAE 5W-30, 10W-30, 5W-40, 10W-40 ir kt.), VW 501.01 yra daugiapakopė alyva, skirta naudoti įprastuose benzininiuose varikliuose, pagamintuose iki 2000 m., Ir VW 502,00 yra skirtas turbokompresoriui.

    „VW 503.00“ patvirtinimas numato, kad ši alyva skirta benzininiams varikliams, kurių klampa yra SAE 0W-30 ir su dideliu keitimo intervalu (iki 30 tūkst. Km), o jei išmetimo sistema yra su trijų komponentų neutralizatoriumi, tada alyva su „VW 504.00“ patvirtinimu. pilamas į tokio automobilio variklį.
    „Volkswagen“, „Audi“ ir „Skoda“ automobiliams su dyzeliniais varikliais yra grupė alyvų su VW 505.00 tolerancija TDI varikliams, pagamintiems iki 2000 m. VW 505.01 rekomenduojamas PDE varikliams su pompaduz purkštukais.

    Energiją taupanti 0W-30 klampos variklio alyva su VW 506.00 tolerancija turi ilgesnį išleidimo intervalą (V6 TDI varikliams iki 30 tūkst. Km, 4 cilindrų TDI iki 50 tūkst.). Rekomenduojama naudoti naujos kartos dyzeliniuose varikliuose (po 2002 m.). Varikliams su turbokompresoriais ir įpurškimo įtaisui PD-TDI rekomenduojama užpildyti alyvą su VW 506.01 patvirtinimu, kurio išleidimo intervalas yra toks pat ilgesnis.
    „Mercedes“ lengvųjų automobilių patvirtinimai.
    Automobilių koncernas „Mercedes-Benz“ taip pat turi savo patvirtinimus. Pavyzdžiui, variklio alyva su žymėjimu MB 229.1 skirta dyzeliniams ir benzininiams „Mercedes“ varikliams, gaminamiems nuo 1997 m. MB 229.31 patvirtinimas buvo įvestas vėliau ir atitinka SAE 0W-, SAE 5W- specifikacijas su papildomais reikalavimais, ribojančiais sieros ir fosforo kiekį. MB 229.5 yra energiją taupanti alyva, kurios tarnavimo laikas ilgesnis tiek dyzeliniams, tiek benzininiams varikliams.
    BMW variklio alyvos patvirtinimai.
    „BMW Longlife-98“ turi tokį patvirtinimą variklinėms alyvoms, skirtoms įpilti į variklius automobiliams, gaminamiems nuo 1998 m. Numatytas ilgesnis aptarnavimo intervalas. Atitinka pagrindinius ACEA A3 / B3 reikalavimus. Varikliams, pagamintiems 2001 m. Pabaigoje, rekomenduojama naudoti alyvą su „BMW Longlife-01“ patvirtinimu. „BMW Longlife-01 FE“ specifikacijoje numatyta naudoti automobilio alyvą dirbant sunkiomis sąlygomis. „BMW Longlife-04“ yra patvirtintas naudoti šiuolaikiniuose BMW varikliuose.
    „Renault“ alyvos patvirtinimai.
    „Renault RN0700“ patvirtinimas buvo pristatytas 2007 m. Ir atitinka pagrindinius reikalavimus: ACEA A3 / B4 arba ACEA A5 / B5. „Renault RN0710“ atitinka ACEA A3 / B4 reikalavimus, „Renault RN 0720“ - ACEA C3 ir papildomus „Renault“ reikalavimus. RN0720 patvirtinimas buvo sukurtas naudoti naujausios kartos dyzeliniuose varikliuose su kietųjų dalelių filtrais.
    „Ford“ patvirtinimas.
    Variklio alyva SAE 5W-30, patvirtinta „Ford WSS-M2C913-A“, skirta pradiniam ir techniniam aptarnavimui keisti. Ši alyva atitinka ILSAC GF-2, ACEA A1-98 ir B1-98 klasifikaciją ir papildomus „Ford“ reikalavimus.
    „Ford M2C913-B“ patvirtinta alyva skirta pradiniam benzino ir dyzelinių variklių pripildymui ar aptarnavimo pakeitimui. Taip pat atitinka visus ILSAC GF-2 ir GF-3, ACEA A1-98 ir B1-98 reikalavimus.
    „Ford WSS-M2C913-D“ patvirtinimas buvo įvestas 2012 m., O šio patvirtinimo alyvos rekomenduojamos visiems „Ford“ dyzeliniams varikliams, išskyrus „Ford Ka TDCi“ modelius, pagamintus iki 2009 m., Ir varikliams, pagamintiems nuo 2000 iki 2006 m. Suteikia galimybę pratęsti išleidimo intervalą ir papildyti biodyzeliną ar daug sieros turinčiu kuru.
    „Ford WSS-M2C934-A“ patvirtinta alyva su prailgintais išleidimo intervalais dyzeliniams ir dyzeliniams dalelių filtrams (DPF) skirtoms transporto priemonėms. „Ford WSS-M2C948-B“ specifikacija, pagrįsta ACEA C2 klase (benzininiams ir dyzeliniams varikliams su katalizatoriumi). Šiai tolerancijai reikalinga alyva, kurios klampa yra 5W-20 ir sumažėjęs suodžių susidarymas.

    Svarbu atkreipti dėmesį!
    Renkantis alyvą, reikia atsiminti kelis pagrindinius dalykus - tai yra teisingas reikiamos cheminės sudėties (mineralinio vandens, sintetinių medžiagų, pusiau sintetinių medžiagų) pasirinkimas, klampos klasifikavimo parametras ir žinoti būtinus priedų rinkinio reikalavimus (apibrėžtus API ir ACEA klasifikacijos). Be to, etiketėje turėtų būti pateikta informacija, kokio tipo mašinoms šis produktas tinka. Lygiai taip pat svarbu atkreipti dėmesį į papildomus variklio alyvos žymėjimus. Pavyzdžiui, „Long Life“ ženklas rodo, kad alyva tinka mašinoms, kurių techninės priežiūros intervalas yra ilgesnis. Be to, tarp kai kurių formuluočių savybių galima išskirti suderinamumą su varikliais su turbokompresoriumi, tarpinį aušintuvą, recirkuliacinių dujų aušinimą, laiko kontrolę ir vožtuvo pakėlimą.